מה זה בשר 'גלאט כשר' ? כל מה שאתם צריכים לדעת?

רבים הם האנשים שמחפשים לקנות דווקא בשר כשר למהדרין. והם נתקלים פעם אחר פעם בביטוי 'בשר גלאט כשר' והם פשוט לא מצליחים להבין מה זה.

למעשה הם צודקים. כי את המונח 'גלאט כשר' לא מלמדים בבית הספר, ולכן אין סיבה שהם ידעו מה זה.

אבל אם חשוב לכם להקפיד ולהדר בכשרות הבשר, כן כדאי לכם לפנות מספר דקות על מנת להבין מה זה 'גלאט כשר'.

בשורות הבאות נעשה לכם סדר בכל הקשור ל'גלאט כשר'. מה זה אומר? ומה ההבדל בין זה לבשר כשר רגיל? האם זה יקר יותר? ומה הוא ערך המוסף של זה?

תמשיכו איתנו לכל התשובות.

 

מה זה גלאט כשר?

המונח גלאט כשר מקורו במילה ביידיש 'גלאט', שפירושה בעברית 'חלק' או 'טהור'. כשמדברים על 'גלאט – חלק' מתכוונים לריאות של בעלי החיים שנשחטו למאכל. הריאות של הבעל חי נבדקות לאחר השחיטה על ידי רבנים מומחים המוסמכים לכך.

ולמעשה ריאות של בעל חי שנמצאות חלקות וללא כל פגם זוכות לביטוי 'גלאט כשר' שזה אומר שהכשרות של הבשר המשתייך לבעל חי הזה היא מהודרת במיוחד.

אבל נכון להיום הביטוי 'גלאט כשר' לא מתייחס רק לבדיקת הריאות. אלא זה הפך לביטוי כללי להידור מקסימלי בכשרות. זה אומר שבשר 'גלאט כשר' עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של הלכות הכשרות.

המונח 'גלאט כשר' שימש במקור רק לגבי בשר, אך היום הוא הפך לשם נרדף לכל המאכלים המיוצרים על פי חוקי ההלכה היהודית בכשרות מהודרת. ולכן היום כאשר מישהו אומר 'גלאט כשר' ייתכן שהוא מתכוון בכלל לדגנים, לשתייה או לירקות.

 

מה ההבדל בין עדות המזרח לאשכנזים באכילת 'גלאט כשר'?

בקרב קהילות אשכנז היו שהקלו באכילת כשרות רגילה בלבד, מכיוון שהפוסקים האשכנזיים הקלו בזה יותר. אבל עם הזמן יותר ויותר פוסקים אשכנזיים הסתייגו מזה. בראשם הרמ"א שהגדיר את אכילת הבשר הכשר הרגיל כ"קולא גדולה" כלומר היתר גדול מידי. ולכן נכון להיום כל בני אשכנז שרוצים להקפיד על הלכות הכשרות אוכלים רק בשר 'גלאט כשר'.

בקרב קהילות עדות המזרח שנוהגים על פי פסיקותיו של מרן. האיסור לאכול בשר כשר רגיל הוא מן הדין. אצלם ה'גלאט כשר' הוא לא רק הידור כשרות, אלא כשרות בסיסית ונדרשת.

 

האם יש פערים במחירים בין כשרות רגילה לכשרות 'גלאט כשר'? ומה הוא ערך המוסף של 'גלאט כשר'?

כשרות גלאט יקרה יותר מכשרות רגילה. לכשרות גלאט יש מחיר גבוה יותר מכיוון שהוא דורש יותר הוצאות כספיות, בשל תוספת העבודה והמרכיבים המשמשים בייצורו.

בעבר הפערים במחירים היו גדולים הרבה יותר, היום הפערים הצטמצמו.

אבל יש הרבה יתרונות שהופכים את כשרות ה ’גלאט כשר’ שווה את המחיר.

גלאט כשר הוא בשר כשר במיוחד. המשמעות היא שכל הבשרים חייבים להיות בפיקוח קפדני של הרשויות הדתיות כדי לוודא שהם לא מיוצרים במרכיבים או בשיטות לא כשרות. ולכן זה מחייב את החברות המייצרות להתנהל בשקיפות מלאה, מה שמאפשר לנו כלקוחות להיות בטוחים שהאוכל שאנחנו מכניסים לפה הוא בריא. ולכן כשרות גלאט נתפסת לרוב כדרך לחיים טובים ובריאים יותר – רוחנית וגופנית.

חשוב לציין שכשרות גלאט לא אומרת שיש לבשר  איכות או טעם טוב יותר מכשרות רגילה. זה רק אומר שכל מרכיב ותהליך שמשמש בייצור חייבים להיות בפיקוח של רשויות דתיות.

 

לסיכום:

רבים נתקלים במונח 'בשר גלאט כשר' ומתקשים להבין מה זה אומר.

למעשה 'גלאט כשר' זה כשרות לבשר שמקפידה על הסטנדרטים הכי גבוהים של הלכות הכשרות היהודית.

במקור הביטוי גלאט כשר מתייחס רק לבשר, אבל נכון להיום זה הפך לביטוי לכל מאכל או שתיה שהם בכשרות מהודרת.

אצל האשכנזים יש המקלים ולא מקפידים על אכילת 'גלאט כשר', אבל אצל עדות המזרח ההקפדה על כשרות 'גלאט כשר' היא חד משמעית בהתאם לפסיקותיו של מרן בעניין.

בשר גלאט כשר יקר יותר מבשר בכשרות רגילה. אבל יש לזה גם יתרון, שזה מיוצר בשקיפות מלאה מצד החברות המייצרות.

בהצלחה רבה.

 

אולי יעניין אותך גם

סל קניות

לקוחות
יקרים!

עקב העומסים ההזמנות לחג הם רק דרך המוקד הטלפוני!

0732-500-100

אין התחיבות לאספקה לפני החג להזמנות שנעשות דרך האתר!

המחיר והמשקל הסופי יקבעו בשקילה

היות ורוב המוצרים המוצגים באתר מתומחרים לפי משקל, המחיר הסופי של ההזמנה מתקבל רק לאחר שאנו נכין את המשלוח ונשקול אותו, תיתכן סטיה של עד 15%, המערכת המאובטחת של האתר תחייב את התשלום המדויק לפי המשקל האמיתי של המוצר מכרטיס האשראי בסיום השקילה והתהליך לפני היציאה למשלוח!